Praktické rady

Dbejte na pitný režim

Pro správné fungování potřebuje organismus každodenní doplňování tekutin. Je potřeba na to pamatovat i při inkontinenci. V závislosti na pohlaví, věku, okolní teplotě nebo intenzitě každodenní aktivity se může potřebný příjem tekutin lišit, organismus však sám dokáže říci, kdy potřebuje tekutiny. Stojí tedy za to reagovat na wskazówki svého těla, a navíc pamatovat na několik důležitých věcí.

Pamatujte:

Pozor: některé bylinné čaje, např. kopřivový, mají močopudné účinky. Podobným způsobem působí některé ovoce, například meloun nebo třešně.

Omezování úniků moči omezením pití je velmi nešťastné řešení. Zapomeňte na to. Snížení příjmu tekutin zmenší vylučování moči, ale způsobí také snížení funkční kapacity močového měchýře, což může vést k častějšímu močení. To znamená, že se tlak na močový měchýř bude objevovat mnohem rychleji i při menším naplnění močového měchýře.

Příliš malý příjem tekutin může vést k dehydrataci organismu, která je obzvláště nebezpečná u dětí a starších lidí.

Prvními příznaky dehydratace jsou:

Další příznaky postupující dehydratace zahrnují postupnou ztrátu sil a psychomotorické poruchy. Postupující dehydratace je spojená s rizikem poškození zdraví.

Stravujte se správně a dbejte na řádné vyprazdňování

Správná strava, poskytující organismu všechny nezbytné výživné složky, umožňuje cítit se dobře a předcházet problémům s trávením. Časté zácpy, způsobené nesprávnou stravou, způsobují roztahování koncového úseku trávící soustavy. To může vést k tlaku na močový měchýř a jeho podráždění a také snížení jeho kapacity. Navíc tlak stolice na močovou trubici může způsobovat potíže s vyprázdněním močového měchýře a v důsledku toho únik moči následkem jeho přeplnění.

Několik pravidel zdravého stravování, které Vám pomohou předcházet problémům s trávením:

Mějte svoji hmotnost pod kontrolou

Jednou z příčin inkontinence je obezita. Nadměrné množství tuku v břišní krajině vede k oslabení svalů pánevního dna a tlaku na vnitřní orgány včetně močového měchýře. Stojí tedy za to zbavit se kil navíc.

Snížení tělesné hmotnosti je úkol obtížný, nikoliv však nemožný. Nejdravějším způsobem, jak se zbavit zbytečných kilogramů, je postupné hubnutí v důsledku zdravého stravování a pravidelného cvičení. Těm, kdo nejsou schopni cvičit, lze doporučit jiné formy fyzické aktivity, například procházky, které navíc mají blahodárný vliv na náladu.

Přizpůsobte si své prostředí

Zajištění snadného přístupu na toaletu je jedním z nejdůležitějších faktorů podmiňujících, jak se cítí člověk s inkontinencí. Přizpůsobení prostředí je obzvláště důležité u osob s omezenou pohyblivostí. Samotné vědomí, že cesta na toaletu je snadná, může snížit stres související s návštěvou toalety o omezit počet případů úniku moči.

Co může pomoci?

Zaměřte se na prevenci

Určité úsilí vynaložené na prevence nám může ušetřit mnoho bolesti a nepříjemnosti souvisejících s infekcemi močových cest nebo podrážděním pokožky, z nějž může vzniknout proleženina. Dlouhodobě imobilní nemocní mají obvykle sníženou odolnost vůči infekcím, navíc je pokožka inkontinentních osob ve stálém kontaktu s dráždivou močí. Velmi důležité tedy je věnovat zvláštní pozornost hygieně.

Pamatujte:

Tento web používá, podobně jako jiné weby, soubory cookie. Tyto soubory nám umožňují vylepšovat tyto webové stránky, zlepšovat jejich funkcionalitu a poskytovat vám tak relevantnější služby jak na webu, tak i prostřednictvím dalsích médii. Procházením webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací o zásadách používání souborů. Rozumím